Jak stworzyć skuteczne opisy produktów w sklepie internetowym?

Opis produktu w sklepie internetowym służy nie tylko przestawieniu danej rzeczy, ale także sprzedaniu jej. Klient internetowy nie ma możliwości dotknięcia towaru, sprawdzenia go, ani nawet poradzenia się sprzedawcy. Decydując się, więc na zakup danego produktu, bazuje jedynie na jego opisie. A zatem właściwie stworzony opis towaru decyduje o jego sprzedaży. Jak zatem stworzyć skuteczne opisy produktów w sklepie internetowym?

Tworzenie opisów produktów w sklepie internetowym – na co zwrócić uwagę?

Odpowiednie opisy produktów w sklepie internetowym nie tylko wypływają na ich sprzedaż, ale również na widoczność danego sklepu w wyszukiwarce Google. Warto, zatem dobrze się do tego przyłożyć, uwzględniając poniższe uwagi.

  1. Podawaj konkretne informacje – skup się na opisie cech produktu. Podkreślaj to, co w nich najlepsze, np. wielofunkcyjny, automatyczny, profesjonalny. Podawaj też konkretne parametry. Unikaj nagminnego stosowania takich przymiotników jak „najlepszy”, najtrwalszy” itp., które nic nie wnoszą, a dają wrażenie jakby sprzedawca nie miał zbyt wiele do zaoferowania. Lepiej posiłkować się takimi określeniami jak: „innowacyjny”, „modny”, „światowej klasy” itp.
  2. Ustal kto jest potencjalnym odbiorcą twojego produktu – wczucie się w klienta pozwala lepiej zrozumieć jego zachowania konsumencie i odpowiedzieć na pytania: kiedy najczęściej kupuje, a także jakie są jego wymagania. Pomocne w tej kwestii może być takie narzędzie jak Google Trends. Jest to bardzo ważne, bo opis produktu dostosowujemy do klienta.
  3. Używaj języka korzyści – tzn. nie pisz, że produkt jest najlepszy, ale jakie są konkretne korzyści z jego posiadania. Częstym błędem, popełnianym przez firmy typu e-commerce, jest umieszczanie nudnych, zbyt długich i ogólnikowych opisów, co najczęściej prowadzi do tego, że potencjalny klient w połowie przestanie go czytać i po prostu opuści stronę.
  4. Weź pod uwagę roboty wyszukiwarek – opisy produktów w sklepie internetowym nie tylko pomagają klientowi podjąć decyzję, co do zakupu produktu, ale także muszą być napisane pod tzw. roboty wyszukiwarki, wpływając tym samym na proces pozycjonowania. A tutaj najwyżej cenione są unikalne opisy, czyli takie, które nie powtarzają się na innych stronach. Dlatego też nie wolno kopiować opisów produktów np. ze stron producentów, bo nawet jeśli będziemy mieli najniższe ceny to i tak nasza strona nie zostanie wyświetlona wyżej od konkurencji. Zawsze można zlecić to zadanie copywriterowi, agencji SEO lub samemu stworzyć odpowiedni opis, zapoznając się wcześniej ze wskazówkami, jak zawrzeć w nim słowa kluczowe, po których klient znajduje konkretne produkty i jak sprawdzić czy te słowa mają dla naszego sklepu potencjał.
  5. Sięgnij po informacje od internautów – warto, jeśli istnieje taka możliwość, dodać panel do oceny danego produktu. Pojawi się wówczas możliwość wzbogacenia opisu o informacje na przykład, mówiące o tym, że klient ocenił ten produkt na 5 gwiazdek.
  6. Pamiętaj o spójności zdjęcia z opisem – obraz oczywiście zadziała mocnej niż tekst na odbiorcę, ale musi on być kompatybilny z tym, co znajduje się na zdjęciu, w przeciwnym razie przekaz nie będzie wiarygodny.

Na zwiększenie sprzedaży, rozpoznawalność marki i zyskanie przewagi nad konkurencją wpływa zarówno treść zawarta na stronie internetowej, jak i linki. Przy tworzeniu opisów produktów warto stosować się do wskazówek przytoczonych wyżej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *